Денис Шмигаль: Отримання статусу кандидата в ЄС засвідчує успішність реформ та значний прогрес у наближенні до європейських стандартів
Україна подолала довгий шлях трансформації в європейську країну з вільною ринковою економікою, розвиненою демократією та повагою до прав і свобод людини. На цьому наголосив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль, коментуючи рішення Європейської ради щодо надання Україні статусу кандидата на членство в ЄС.
«Історичний день для України. Усі 27 країн-членів Європейського Союзу підтримали надання нашій державі статусу кандидата на вступ у ЄС. Українці своїм героїзмом та відданістю демократичним цінностям однозначно заслужили бути в колі великої європейської родини», — підкреслив Денис Шмигаль.
Прем’єр-міністр зауважив, що отримання статусу кандидата засвідчує успішність впровадження реформ та значний прогрес у наближенні до європейських стандартів. За його словами, Україна вже розпочала інтеграцію у внутрішній ринок ЄС, підписала авіаційний, енергетичний «безвізи» та близька до укладення митного, промислового та цифрового.
«Статус кандидата є важливим сигналом для всіх українців, що наше спільне майбутнє — це Європейський Союз, а процес вступу до ЄС стане невід’ємною частиною шляху відновлення нашої країни. Крім того, це відкриває Україні ширший доступ до програм та фондів ЄС, а також до залучення нових інвестицій, оскільки бізнес тепер розглядатиме Україну як потенційного члена Євросоюзу та перспективний майданчик для стартапів», — відзначив очільник Уряду.
Денис Шмигаль підкреслив, що подальший вступ нашої країни в ЄС дасть переваги для всіх сторін. Україна, на його думку, може гарантувати європейську продовольчу безпеку, сприяти пришвидшенню «зеленого» переходу та зменшенню енергетичної залежності від росії, зробити вагомий внесок в економічний розвиток та цифровізацію Європи.
Прем’єр-міністр подякував Європейській раді за позитивне рішення: «Розраховуємо на підтримку наших партнерів з ЄС у досягненні високих критеріїв членства та відбудові країни».
Держспецзв’язку: Хакери атакують українських операторів і провайдерів телекомунікацій
Урядова команда реагування на комп’ютерні надзвичайні події України CERT-UA, яка діє при Держспецзв’язку, повідомляє про розповсюдження небезпечних електронних листів із темою «Безоплатна первинна правова допомога». Листи надходять з електронної адреси в домені gov.ua (вірогідно, скомпрометованої) та мають вкладення «Алгоритм дій членів сім’ї безвісти відсутнього військовослужбовця LegalAid.rar», захищене паролем.
Зазначений RAR-архів містить документ «Алгоритм_LegalAid.xlsm», відкриття якого в остаточному підсумку призведе до завантаження та запуску шкідливої програми DarkCrystal RAT.
Зважаючи на email-адреси отримувачів електронних листів, фахівці припускають, що атака спрямована на операторів та провайдерів телекомунікацій України.
Активність відстежується за ідентифікатором UAC-0113. Ці ж зловмисники у червні вже здійснювали кібератаку на медійні організації України.
Деталі – https://cert.gov.ua/article/405538
В умовах збройної агресії рф фонди українських бібліотек потребують актуалізації
24 червня за ініціативи Міністерства культури та інформаційної політики України, Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики за модерування генерального директора Одеської національної наукової бібліотеки Ірини Бірюкової відбулося відкрите засідання Ради з питань розвитку бібліотечної справи при МКІП.
Члени Ради обговорювали:
- результати опитування щодо стану фондів публічних бібліотек, проведеного фахівцями Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого (червень 2022 року);
- практику застосування у публічних бібліотеках України Рекомендацій Міністерства культури та інформаційної політики України щодо актуалізації бібліотечних фондів у зв’язку зі збройною агресією російської федерації проти України;
- потреби користувачів бібліотек як ключовий фактор пришвидшення актуалізації ресурсів і послуг публічних бібліотек.
Ця зустріч стала першою із серії публічних експертних обговорень, які планується проводити з метою підвищення поінформованості фахівців бібліотек України щодо організаційно-правових механізмів та успішних практик актуалізації бібліотечних фондів в умовах збройної агресії російської федерації.
“Бібліотеки відіграють важливу роль у розвитку громадянського суспільства і все більше стають тим соціальним простором, де відбувається активна взаємодія, активне спілкування, обмін думками, досвідом, водночас, бібліотеки продовжують виконувати свою основну функцію – надають вільний доступ до інформації і тим самим забезпечують право на інформацію як фундаментальне право людини. Тому бібліотечні фонди є важливим інформаційним ресурсом держави і в період збройної агресії вони потребують особливої уваги”, – зазначила заступник Міністра культури та інформаційної політики України та співголова Ради з питань розвитку бібліотечної справи Лариса Петасюк.
Про актуальність заявленої тематики відкритого засідання свідчить надзвичайно широка географія її учасників – Запоріжжя, Полтава, Суми, Чернігів, Кропивницький, Тернопіль, Вінниця, Черкаси, Львів, Івано-Франківськ, Житомир, Одеса, Хмельницький, Ужгород та багато інших міст нашої країни. Важливо зазначити, що до участі у засіданні доєдналися бібліотечні фахівці, які перебувають у найгарячіших точках України – у Донеччині і Луганщині, Херсонщині, Харківщині, Миколаївщині.
Під час засідання Генеральний директор Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого Тамара Вилегжаніна та заступник генерального директора Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого Наталія Розколупа поінформували учасників про результати дослідження стану фондів публічних бібліотек, що стало ключовою темою цього засідання.
Як свідчать результати дослідження загальний фонд публічних бібліотек України (сільських, селищних і міських) складає майже 154,5 млн одиниць.
При цьому:
- книжки, видані до 1991 року, складають понад 50 % фондів 40,8 % міських бібліотек і 50,4 % сільських та селищних бібліотек;
- видання 1991 – 2013 років становлять від 20 до 50 % фондів у 66,7 % міських бібліотек та 61,9 % сільських та селищних бібліотек;
- видання 2014 – 2022 років також становлять від 20 до 50 % фондів 33,2 % міських бібліотек та 22,3 % сільських та селищних бібліотек.
Повну презентацію дослідження можна переглянути в записі трансляції за посиланням:https://fb.watch/dRtTYKeAPh/
Також під час заходу було проведено експрес-опитування щодо нагальних питань актуалізації фондів публічних бібліотек України, до якого вже долучились понад 250 учасників. Форма опитування залишається активною до 1 липня 2022, аби глядачі, які долучаться до перегляду запису пізніше, змогли залишити свої відповіді та коментарі.
Прем’єр-міністр: Навчальний рік розпочнеться 1 вересня в очному режимі
ряд рекомендує розпочати навчальний рік у школах із 1 вересня. В університетах — з 15 серпня, за винятком перших курсів. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час засідання Кабінету Міністрів 24 червня.
«Навчальний рік розпочнеться 1 вересня в очному режимі. Питання складне, адже пов’язано з безпекою наших дітей. Безпекова ситуація в країні різна, і вже зараз зрозуміло, що на прифронтових територіях повернутися до очного навчання неможливо, а тому там продовжиться онлайн-формат. Так само як і на окупованих територіях», — відзначив Прем’єр-міністр.
Денис Шмигаль наголосив, що місцева влада має пропрацювати весь організаційний процес і очної, і змішаної форми навчання. Міністерству освіти і науки, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству розвитку громад та територій, ВЦА доручено забезпечити довезення дітей до шкіл, а також безпеку в закладах освіти. За словами Глави Уряду, органи місцевого самоврядування повинні:
- організувати регулярні навчання з евакуації учнів до сховищ та уроки безпеки;
- візуалізацію шляху до безпечних місць в усіх закладах освіти;
- у сховищах повинні бути всі умови для перебування та навчання;
- у кожному освітньому закладі має бути тривожна кнопка на випадок надзвичайної ситуації.
«ДСНС має найближчим часом завершити розробку типових протоколів безпеки, а далі ВЦА мають затвердити на їх основі індивідуальні протоколи безпеки для кожного закладу освіти та ознайомити з ними учнів та батьків», — зазначив Прем’єр-міністр.
Денис Шмигаль підкреслив, що дитячі садочки, школи та університети на неприфронтових територіях повинні працювати: «Це важливо, і Уряд зробить все, щоб це відбулося в безпечних умовах».
Україна контролюватиме кількість безпритульних тварин гуманними методами – за кращими європейськими практиками
країна контролюватиме кількість безпритульних тварин гуманними методами – за кращими європейськими практиками. Відповідний Порядок схвалив на своєму засіданні Кабінет Міністрів України.
«З настанням війни, на жаль, кількість безпритульних тварин в нашій країні значно зросла. Тож це питання потрібно вирішувати цивілізованим шляхом. Ще до російського вторгнення, Україна почала впроваджувати європейські цінності та стандарти щодо захисту тварин від жорстокого поводження, імплементувала у національне законодавство відповідні положення міжнародних угод та директив ЄС у сфері охорони тваринного світу. Наразі ми також не збираємося відхилятися від цього шляху», – прокоментував Міністр захисту довкілля та природних ресурсів Руслан Стрілець.
Документ визначає:
- заходи з вилову та біостерилізації безпритульних тварин,
- перелік осіб, установ та організацій, які можуть надавати такі послуги,
- засоби вилову та порядок поводження з безпритульними тваринами.
Згідно з Порядком органи місцевої влади та самоврядування мають розробити власні місцеві програми регулювання чисельності безпритульних тварин у населених пунктах, керуючись законодавством про захист тварин від жорсткого поводження.
Таких тварин виловлюватимуть, проводитимуть ветеринарні огляди, за необхідності надаватимуть ветеринарну допомогу, здійснюватимуть вакцинацію, біостерилізацію та інші санітарні заходи. А також забезпечуватимуть ідентифікацію кожної тварини з внесенням всіх даних про неї та фото до муніципального реєстру.
Після цього тварин передаватимуть до притулків, центрів реабілітації чи під нагляд громадських та благодійних організацій, які здійснюватимуть догляд за ними та шукатимуть нових власників.
Навіть якщо тварину повертатимуть у місце вилову для вільного проживання, то щорічно проводитимуть ревакцинацію та контролюватимуть наявність візуальної ідентифікації.
Всі ці заходи дозволять знизити ризик виникнення різних захворювань, спільних для людей і тварин, а також запобігти випадкам агресивної поведінки тварин та відповідно усунути небезпеку для людей. Загалом Порядок сприятиме дотриманню вимог законодавства про захист тварин від жорстокого поводження.
При підготовці Порядку Міндовкілля консультувалося із зоозахисними організаціями для того, щоб врахувати кращі практики та забезпечити дійсно гуманне поводження з тваринами.
Вступ-2022: експерти МОН надають потенційним вступникам телефонні та онлайн-консультації
На період вступної кампанії (24 червня – 9 вересня 2022 року) розпочала роботу консультативна телефонна лінія МОН «Вступна кампанія 2022 року» за номером 0 (800) 50-45-70. У зазначені строки також приймаються звернення громадян за адресою електронної пошти (vstup2022@mon.gov.ua).
Експерти МОН консультують із метою забезпечення належного контролю за проведенням вступної кампанії, організації особистого прийому громадян, консультування з питань вступу до закладів освіти та оперативного реагування на можливі факти порушення.
Крім того, можна звертатися за телефоном урядової гарячої лінії – 1545 (для осіб із ТОТ – 0 800 50 44 25).
З питань щодо документів про повну загальну освіту:
- +38 (044) 481-47-62;
- +38 (044) 481-47-66.
Технічні консультації з питань реєстрації електронних кабінетів і подання електронних заяв здійснюють експерти ЄДЕБО, ДП «Інфоресурс»:
- +38 (044) 290-18-13;
- +38 (067) 551-24-74;
- +38 (093) 342-38-63;
- +38 (095) 281-13-54;
- vstup@inforesurs.gov.ua.
У розв’язанні питань щодо вступних випробувань до закладів вищої освіти (ЗНО, ЄВІ/ЄФВВ, НМТ, МКТ/МТКН) допоможуть експерти Українського центру оцінювання якості освіти:
- +38 (044) 486-09-62;
- +38 095 903 95 10;
- zno_info@testportal.gov.ua.
Вступникам до закладів професійної освіти нададуть консультацію за номерами:
- +38 (044) 287-82-46;
- +38 (044) 287-82-13.
З питань виявлення порушень вимог чинного законодавства та запобігання порушень прав на вступ до закладів освіти допоможуть експерти Державної служби якості освіти:
- +38 (044) 236-33-58;
- +38 (044) 236-34-31;
- vstup@sqe.gov.ua.
Держспецзв’язку надає рекомендації щодо перевірки безпечності веб-сайту
Держспецзв’язку дає відповіді на найпоширеніші запитання українців щодо протидії загрозам у кіберпросторі, безпечного користування телефонами, інтернетом та інші.
Як перевірити безпечність сайту, на який заходиш? Що означає знак оклику, який з’являється в адресному рядку при заході на деякі сайти?
Перевірити безпечність сайту можна за кількома критеріями:
1. Зверніть увагу на те, який протокол використовує сайт.
https – надійний, забезпечує захищене з’єднання, конфіденційність інформації за допомогою шифрування
http – ненадійний
2. Зазвичай ліворуч від веб-адреси за допомогою спеціальних позначок зазначається статус безпеки сайту:
Значок у вигляді закритого замочка в адресному рядку браузера у більшості випадків свідчить про безпечність з’єднання і вказує на те, що використовується SSL-сертифікат безпеки.
Знак оклику замість замочка вказує на те, що з’єднання незахищене, а відвідування такого сайту може бути небезпечним. Через нього зловмисники можуть отримати доступ до ваших даних або інфікувати пристрій шкідливим програмним забезпеченням. Краще відмовитись від відвідування такої сторінки.
3. Часто зловмисні сайти маскуються під сторінки офіційних органів, компаній, інтернет-магазинів тощо. Тож потрібно звертати увагу і на правильність написання назви веб-сторінки. Різниця може бути лише у одну літеру чи знак. Якщо наповнення веб-ресурсу викликає сумніви навіть за наявності певних знаків безпеки, краще утриматися від введення на ньому будь-яких персональних даних та не завантажувати звідти файлів.
4. Надійні сайти зазвичай мають розділ політики конфіденційності щодо використання даних користувачів. Не шкодуйте часу і ознайомлюйтесь із викладеною там інформацією.
ПФУ повідомляє, як подати відомості про трудову діяльність для створення електронної трудової книжки
Відомості про трудову діяльність в електронній формі може подати як страхувальник за працівників, так і сам працівник через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua
):
- у вигляді копій документів, виготовлених шляхом сканування;
- в оцифрованому вигляді – шляхом створення запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створюється запис.
Скановані копії мають бути в кольоровому форматі з оригіналів документів та містити всі сторінки трудової книжки у хронологічному порядку та поля відповідних документів.
Подаються такі відомості з обов’язковим накладанням кваліфікованого електронного підпису страхувальника або працівника, який надає таку інформацію.
Довідково
Механізм подання роботодавцями і працівниками відомостей про трудову діяльність в електронній формі визначено Порядком подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 12 березня 2021 року № 11-1.
Як користуватися Реєстром застрахованих осіб на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України – роз’яснення відомства
Реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування – автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню відповідно до закону.
Реєстр складається з електронних облікових карток застрахованих осіб, до яких включаються відомості про застрахованих осіб, зокрема: дані про страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску та інші дані, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
В особистому кабінеті на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України portal.pfu.gov.ua можна отримати витяг з Реєстру з перевірочним QR-кодом, який містить такі дані:
- статус особи;
- дані про набутий страховий стаж;
- відомості про страхувальників;
- відомості про періоди трудових відносин;
- відомості щодо нарахованої заробітної плати (доходу) застрахованої особи, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу;
- відомості про особливі умови праці, що дають право на пільги в пенсійному забезпеченні, та із загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- відомості про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь;
- відомості про суми доплати до мінімального страхового внеску відповідно до статті 24 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”;
- дані пенсійної справи;
- відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Для отримання витягу з Реєстру необхідно виконати такі дії:
- Увійти в особистий кабінет на веб-порталі Пенсійного фонду за допомогою Дія.Підпис або кваліфікованого електронного підпису (КЕП), або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, в т. ч. з використанням технології Bank ID.
- У меню ліворуч “Комунікації з ПФУ” обрати пункт “Запит на отримання електронних документів”.
- Заповнити поля запиту, обравши у полі “Тип звернення” – “Витяг з РЗО” та натиснути “Відправити до ПФУ”.
- Відповідь на звернення – у розділі “Мої звернення” (меню ліворуч особистого кабінету на веб-порталі).
Отримуйте послуги безпечно на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.