Нагодувати Європу. Як зростає український аграрний експорт

Як повідомляє Центр громадського моніторингу та контролю, аграрний експорт з України до ЄС йде рекордними темпами. За даними Євростату, наша країна міцно закріпилась у трійці провідних експортерів сільськогосподарської продукції в країни Європейського Союзу, трохи поступаючись Сполученим Штатам і Бразилії. Що продаємо і скільки заробляємо, проаналізувати наші експерти.

Експорт йде на рекорд. У червні 2019-го минуло 5 років від підписання Угоди про асоціацію, яка відкрила для України зону вільної торгівлі з Європейським Союзом. Ця подія мала чималий вплив на зовнішній товаро-обіг і допомогла відкрити експортерам нові ринки. Усі наступні роки обсяги торгівлі із країнами ЄС планомірно зростали і цього року сягнули рекордних показників. Тільки за півроку 2019-го зовнішньоторговельний обіг між Україною і Європою збільшився на 830,6 млн та склав 4,2 млрд доларів. За  підсумками січня – травня цього року, експорт української продукції збільшився на 30,8% і сягнув позначки 2,9 млрд доларів. Імпорт зріс на 12,1%, або на 132,7 млн, і склав 1,2 млрд доларів.                Як повідомила в. о. міністра аграрної політики й продовольства Ольга Трофімцева, головними покупцями української продукції є  Нідерланди, Іспанія, Польща, Німеччи­на та Італія.                                                                                                      Не тільки зернові.Левову частку українського аграрного експорту до Європи складають зернові. Традиційно найактивніше продається кукурудза та пшениця. На них Україна заробила майже половину від загального прибутку – 1,4 млрд доларів. «В Україні зазначається переорієнтація структури виробництва зернових культур в напрямку кукурудзи, оскільки ця культура має високу врожайність, стійка до погодних умов і затребувана на міжнародних ринках», – пояснюють аналітики компанії Pro-Consulting.                                                                                                            Друга за популярністю експортна позиція – олія, зокрема, соняшникова, соєва, ріпакова. Її продажі принесли Україні 610,5 млн доларів. Також активно продається  насіння олійних культур – 177,4 млн, м’ясо та харчові субпродукти – 86 млн, плоди, горіхи та цедра – 53 млн, вироби із зерна та хлібних злаків – 36,4 млн, мед – 34,6 млн, кондитерські вироби – 22 млн та шоколад – 19,9 млн.                              «Європейський ринок сьогодні один з найбільш об’ємних і платоспроможних, йому потрібно більше української аграрної продукції, чим і користуються наші виробники», – пояснює економіст Андрій Новак.                                                      Експерти зауважують, що, попри традиційний набір товарів, які України продає до Європи, в аграрному експорті з’являється дедалі більше пе­реробленої продукції, з вищою доданою вар­тістю. Тож наша країна не тільки утримує роль провідного експортера аграрної продукції, а й працює над розширенням торговельних пропозицій.

 

 

Опубліковано у Без рубрики. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь